Tim, de man achter Move2Green

Ik ben Tim Van den bussche uit Merelbeke. Ik ben gehuwd met Sara Van Acker. Samen hebben we één dochter: Lilly. Ik heb Move2green opgestart uit eigen ideologie.

Ik heb een technische opleiding elektrische installaties genoten, specialisatie automatisatie naar zowel industriële als residentiële installaties toe. Ik heb 10 jaar gewerkt voor de Telecom provider Telenet als field technieker alsook in de afdeling Repair. In latere fase werkte ik als coördinator ombouwer van het distributienet om de kabel verder te evolueren tot een hogere bandbreedte.

Na deze uitdagende ervaring heb ik besloten de boeg volledig om te gooien en de gok te wagen naar het onbekende. Toen de vraag kwam om te werken op het kabinet van voormalig Minister Joke Schauvliege, die toen bevoegd was voor onder andere ruimte ordening & milieu , heb ik niet lang getwijfeld. Ik heb tal van plaatsbezoeken mogen meemaken en inspanning van andere organisaties en bedrijven aan de lijve mogen vaststellen, om dan tot de conclusie te komen dat er al heel wat gebeurt rond duurzaamheid. 

 

Tim, Sara en Lilly

Opportuniteiten

Tot op heden ben ik tewerkgesteld bij de overheid – dienst faciliteit management – als verantwoordelijke om het elektrisch deel van gebouwen duurzaam te onderhouden. Daarnaast denk ik ook mee hoe we dagelijks slimmer om kunnen gaan met energie en elektrische installatie en test ik nieuwe technologische toestellen om die later in de praktijk te brengen.
 
Alle werkervaringen hebben mij overtuigd dat er nog veel opportuniteiten zijn om het verhaal van elektrisch rijden en alternatieve energie verder uit te rollen. Daarom heb ik gekozen om van mijn hobby een beroep te maken. De passie werd realiteit.

 

 

De start van de passie

De laatste jaren is er bij mij ook een gezonde interesse gegroeid in het elektrisch rijden. Het idee dat je geruisloos en zonder enige uitstoot kan rijden mede door hoe een elektrische motor dit mogelijk maakte liet me niet los. Het elektrisch koppel , het spelen met verbruik ,… Zo geschiede en was mijn eerste full elektrische auto een feit. , Klein , krachtig en plezant om rijden : een Volkswagen e-up.

Sindsdien liet mij die kriebel niet meer los en was ook onze tweede auto een volledig elektrisch model. Deze maal was het een auto die groot genoeg was voor het heel gezin. Het bereik was 5 maal groter. Telkens was ik begeesterd om het verbruik zo laag mogelijk te houden en de kilometers op het dashboard te doen groeien i.p.v. afnemen. 

Samen met Lilly houden we de buurt proper

Kennis van de markt opdoen

Zo zat ik boven het verbruik van wat de fabrikant aangaf. Dit liet me niet meer los waardoor ik andere merken ben gaan testen. Zijn alle merken nu even zuinig als juist die ene auto ? Wat doet het verbruik nu zakken en wat doet het stijgen ? Je zou verwachten dat auto’s van premium merken die soms wel drie maal zo duur zijn een beter ontwikkeld product op de markt brengen en zo dus ook beter de focus hebben gelegd op het verbruik . Maar tot mijn verbazing leek dit verhaal totaal niet te kloppen. Het interieur was wel tot in detail afgewerkt en op de rijervaring kon ik niks aanmerken, maar wat ben je er mee als je accu maar toelaat om 200km ver te rijden.

Superchargen

Zo ben ik dag en nacht bezig auto’s te leren kennen en probeer ik te achterhalen wat echt telt in een elektrische auto. Dat is het werkelijke verbruik. De laadsnelheid op een laadpaal thuis. De snelheid waarmee je kan ‘superchargen’  die belangrijk is als je langere trippen doet verder van huis. Dit zijn de zaken die er mijns inziens echt toe doen.

Die keer toen een 40-tal Tesla Model 3's geleverd werden ...
Ploggen, joggen en verzamelen

Expertise en advies

Vandaag adviseer ik particulieren en garages in binnen- en buitenland in aankoop en verhuur van elektrische wagens. Door de expertise kan ik al zo goed als voorspellen welke auto het goed zal doen in de toekomst en welke auto minder succes zal boeken. Zo kan ik de juiste wagen koppelen bij de juiste klant.. En natuurlijk het belangrijkste, aan een prijs die markt conform is. Meer en meer zijn er tweedehandse auto’s op de markt. Maar betaal je wel de juiste prijs voor die auto ? Dagelijks volg ik de prijsstijgingen en -dalingen van alle elektrische auto’s op de markt. ik verzorg dan ook de aankoop van de klant van het eerste contact van de verkoper tot het uiteindelijk contract, de betaling en het transport van de wagen naar de eindklant.

 
Wil je meer te weten komen over de diensten en producten die wij kunnen aanbieden?
 Neem dan vandaag nog contact op en wij helpen u met plezier verder.